top of page
Search
  • koalansomeaktivism

Arello

Updated: Aug 15


Kertoisitko hieman teoksistasi?


Nämä teokset ovat pääsääntöisesti sellaisia, joita olen enemmän tai vähemmän tehnyt osallistuessani erinäisten kolmannella sektorilla toimivien järjestöjen toimintaan mielenterveyspalveluiden kentällä.


Se mielenterveysteema voi sitä kautta enemmän tai vähemmän näkyä niissä teoksissa vaikka ne ei yleensä minulla silleen kovin eksplisiittisesti kantaa ottavia olekaan.


Mitä taide sinulle merkitsee?

Kai voi sanoa että aika paljonkin. Miulle se on ollut sellainen jokseenkin jatkumo mitä olen elämässä työstänyt riippumatta siitä, kuinka on tullut umpikujia tai muuta vastaan elämän muilla osa-alueilla. Taidejutut on kuitenkin ollut kaikkien murrosten läpi kantamassa eteenpäin. 


Milloin olet luovimmillasi?

Tyypillisesti silloin kun omissa oloissa teen joitain asioita. Toki minun taiteen sävy varsinkin monien palautteiden perusteella on sellaista melankolista ja tumman sävyistä niin varmaan siinä toki jokin sellainen kanavoituu.


Millainen taide sinua puhuttelee?

Varmaan pääsääntöisesti sellainen kokeellinen ja toki myös melankolinen ja vähän kaikki tämmöinen mikä jossain määrin tulee sillä tavalla valtavirtaa vastaan, että tietynlainen rosoisuus tulee näkyväksi. 


Mitkä taidetekniikat ovat sinulle mieluisimpia? Kiinnostaisiko sinua ottaa jokin uusi tekniikka haltuun?

Teen hyvin paljon tietokoneella digitaalisesti, oli sitten kyseessä musiikki, kuvataide, koodaaminen tai kirjoittaminen. Välillä toki saatan joitain perinteisempiäkin tehdä ja niissä miulla on taustaa.


Mie oon miettinyt usein siltä kannalta että miulla on riittävästi jo kykyjä ylläpidettävänä että se voi olla uhka/mahdollisuus ottaa uusia tekniikoita haltuun. Mitä tulee vastaan esimerkiksi kaikkia 3D-hommia, niin oon ajatellut että se on ehkä minulle työekonomisesti viisasta ulossulkea tämmöiset osa-alueet sitten.


Lisää Arellosta löydät täältä


13 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page