top of page
Search
  • koalansomeaktivism

Martti “Niittytonttu” Rajamäki


Kertoisitko hieman teoksistasi?

Minun teokseni ovat saaneet luomisvoimansa ja ovat otettu sielunmaisemassani Lopen Kaartjärvellä. Tuolla on perheeni mökki, missä hyvin paljon vietän aikaa kesällä, ja alue on ohjannut minut ympäristötieteen opintojen pariin, joista olen valmistumassa tänä vuonna. Minulle erilaiset lajit ja niiden käyttäytyminen tai kasvutavat ovat puhuttelevia. 


Mitä taide sinulle merkitsee?

Taide merkitsee minulle pysähtymistä, toki henkilökohtaisella tasolla on ennen näkynyt täydellisyyden, aina vain paremman luontovalokuvan ottaminen. Koen, että oma taiteeni lähtee hyvin sisältä sielustani, joten olen ollut ennen herkkä arvostelulle ja omien kuvien näyttämisessä muille. 


Milloin olet luovimmillasi?

Olen luovimmillani hyvin usein yöllä, tai myöhään illasta, mikä näkyy myös tutkimustyössäni, jota teen poimulehtien (Alchemilla) ja niittysienten parissa.


Millainen taide sinua puhuttelee?

Minua puhuttelevat etenkin luontovalokuvat, ja olen usein ollut Vuoden Luontokuvagaalassa. Etenkin kantaa ottava valokuvataide muutenkin puhuttelee, mielenterveys- ja elinympäristöteemoissa. Toki musiikkikin. Tällä hetkellä lempiartistejani on venäläinen folkrockbändi Arkona sekä kreikkalainen laulaja, lauluntekijä, Simrit Kaur.


Mitkä taidetekniikat ovat sinulle mieluisimpia? Kiinnostaisiko sinua ottaa jokin uusi tekniikka haltuun?

Valokuvaaminen on minulle kaikkein mieluisin. Tänä vuonna olen kenties aloittamassa improvisaatioteatterin.


Lisää Martista löydät nimimerkillä @Niittytonttu

3 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page