top of page
Search
  • koalansomeaktivism

Vapaa sana



Kertoisitko hieman teoksistasi?

Mä tuon näyttelyyn lavarunoja, jotka on tarkoitettu esitettäväksi. Nyt ne on tiivistetyssä muodossa, että ne ovat helpompi lukea. 


Toinen osa runoista on kirjoitettu ennen masennuslääkkeiden lopettamista. 

Ja toiset neljä runoa on tehty sen jälkeen kun oon jo lopettanut lääkkeet. Haluan tuoda sitä kontrastia esiin, että millä tavalla ne masennuslääkkeet on vaikuttanut mun mielenmaisemaan. 


Mä olen itse huomannut, että mielialalääkkeiden kanssa – vaikka mä söin niitä pitkään – jossain välissä tulee se raja vastaan, että milloin niistä on tavallaan luovuttava. Että milloin ne ei enää palvele sua. Tää on mun omakohtainen kokemus siitä ja sen mä haluan tuoda esiin näillä mun runoilla. 


Mitä taide sinulle merkitsee?

Se merkitsee mulle tosi paljon. Se on mun tapa ilmaista asioita ja tykkään tosi paljon varsinkin jos on musiikkia jollain tapaa mukana. Sellaiset puhuttelee vahvasti. Mutta myös esimerkiksi valokuvat on puhuttelevia.


Milloin olet luovimmillasi?

Sillon kun ei ole mitään muita ajatuksia mun päässä, sellaisia häiritseviä, että pitäisi tehdä toi ja toi asia ensin. Et ei oo mitään työkuvioita mun päässä. Silloin kun saa hengähtää.


Millainen taide sinua puhuttelee?

Mua puhuttelee tosi paljon sellaiset runon ja jonkun grafiikan tai valokuvan yhdistelmät. Mielenterveysteemat ja naisten kokonaisvaltainen hyvinvointi teemoina puhuttelevat.


Mitkä taidetekniikat ovat sinulle mieluisimpia? Kiinnostaisiko sinua ottaa jokin uusi tekniikka haltuun?

Mieluisimpia ovat tietenkin tuo runomuoto ja musiikki kaikissa muodoissaan, mutta kyllä joku tällainen piirustus, grafiikka tai valokuvaus voisi olla sellainen, mistä voisin innostua. 


Lisää Vapaasta sanasta täältä sekä @vapaasana.musiikki



2 views0 comments

Recent Posts

See All

Kommentit


bottom of page